Geen doorgaand verkeer in Wijdemeren en/of Hilversum

Resultaten

In totaal hebben 198 bezoekers hun stem uitgebracht.

Eens
60 %
Oneens
40 %

Reacties

Verslaggever:
Woensdag 27 januari 2010 09:48 uur
De stelling voor de Wijdemeerse fracties die meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen ging deze week over het doorgaande verkeer in hun gemeente. Nu is het de beurt aan de lezers. Daarom is dit de stelling van deze week.
visser:
Woensdag 27 januari 2010 09:56 uur
Rare stelling. Als er geen of nauwelijks alternatieven zijn. Dan eerst die rondweg om Hilversum, goede aansluiting van de Vreelandseweg op de Loodijk etc. etc. Als je dat hebt gedaan dan pas kun je doorgaand verkeer gaan mijden en niet eerder. Je kunt zien dat er verkiezingen aankomen, de politici proberen de burgers weer met "mooie" praatjes te paaien.
C.Mill:
Woensdag 27 januari 2010 14:00 uur
@Visser; roerend eens en na de verkiezingen verdwijnen al die mooie praatjes weer ergens achter in een archief. Ik ga wel stemmen, maar ditmaal blanco, de politiek doet toch precies hoe het hun uitkomt en naar de burger wordt niet geluisterd.
visser:
Woensdag 27 januari 2010 15:00 uur
@C.Mill, ik weet niet meer precies hoe het zit, maar worden blanco stemmen niet verdeeld over alle partijen? Als dat zo is dan zou u dus alsnog stemmen.
bscholte:
Woensdag 27 januari 2010 15:36 uur
De verkiezingswebsite van de overheid zegt er het volgende over: “Het uitbrengen van een blanco stem kan met de ‘blancostemknop’ op de stemmachine. Als je een stembiljet gebruikt, kan je een blanco stem uitbrengen door niets in te vullen. Een blanco stem wordt gezienals een ‘ongeldige stem’ en telt daarom niet mee voor de uitslag of de kiesdeler. Een blanco stem gaat niet naar een partij. Wel telt deze stem mee voor het opkomstpercentage.
visser:
Woensdag 27 januari 2010 16:43 uur
@bscholte, dank u wel voor de uitleg. Het is me nu duidelijk.
willem51:
Woensdag 27 januari 2010 17:19 uur
is natuurlijk wel zo dat als je blanco stemt of niet stemt je naderhand geen recht meer hebt om te zeiken.
visser:
Woensdag 27 januari 2010 19:36 uur
De mensen die nu ja gestemd hebben, die doen alles op de fiets? Of rijden ze niet over de Joh.Gerardtsweg, Diependaalselaan of Zuider-, Noordereinde??(en nog wat sluipwegen?)Ook niet in andere plaatsen!
Als er alternatieven zouden zijn, dan is het een ander verhaal, nu blijf ik bij nee.
visser:
Woensdag 27 januari 2010 19:37 uur
ik bedoel: oneens.
cool daddy:
Woensdag 27 januari 2010 23:46 uur
Hadden we maar doorgaand verkeer! Ik zie alleen maar stilstaand verkeer dat om de 100 meter staat te wachten voor al die verstop lichten....

Maar alle gekheid op een stokje, dit is wel heel duidelijk een verkiezingstunt!!
Aernoud @ CDA Hilversum:
Donderdag 28 januari 2010 14:38 uur
Voor doorgaand verkeer hebben we snelwegen. Het is van de zotte dat bestuurders van voertuigen dwars door woongebieden gaan rijden op het moment dat er een file staat op de A1 of de A27.

Wanneer maatregelen mogelijk zijn om doorgaand verkeer van de binnenwegen in onze regio te weren, moeten we dat zeker doen. Het probleem is echter dat je moeilijk mensen kunt verbieden om over de openbare weg te rijden.
Wel dient de gemeente actief door te blijven gaan met het benaderen van bedrijven die met vrachtwagens 's nachts door Hilversum rijden. Deze bedrijven dienen ernstig aangesproken te worden op de overlast die ze veroorzaken.
visser:
Donderdag 28 januari 2010 15:42 uur
Dus als u bv. naar Amersfoort moet en u weet dat er files staan op de snelwegen, dan sluit u achteraan i.p.v. een andere (sluip)route te nemen?
Ik geloof er niets van.
Wederom: ga eerst maar voor goede alternatieven zorgen, zoals ik in een eerdere reactie al aangaf.
Aernoud @ CDA Hilversum:
Donderdag 28 januari 2010 17:22 uur
@visser, tot enkele jaren geleden nam ik ook sluiproutes. Tot ik een keer sprak met iemand die in zo'n straat woont.

Wat u schetst is precies een van de grootste problemen van Nederland. Voor 5 minuten tijdwinst bent u bereid anderen op te zadelen met overlast.

Dat is wat Stichting Sire 'onbewust asociaal' noemt. Net als Sire hoop ik dat mensen –wanneer zij zich hiervan bewust worden- meer rekening gaan houden met elkaar.
visser:
Donderdag 28 januari 2010 17:50 uur
Ja, maar die anderen vergeten dat ze het ook bv. bij mij in de straat doen. Dus zo kun je aan de gang blijven.
Nogmaals: kom met goede alternatieven, i.p.v. nu ineens elkaar asociaal te gaan noemen, want zo kan ik het niet noemen.
Dus welke alternatieven heeft u, of de rest van de politiek, dat willen burgers weten, want we gaan voor zover het kan, echt niet achteraan in de file aansluiten als het ook anders kan.
japio51:
Vrijdag 29 januari 2010 13:07 uur
Had de politiek nu maar eens in de gaten dat Nederland barstens vol is. Ongemerkt zie je bij het ouder worden Nederland langzaam maar zeker geheel geasfalteerd worden .. De club van Rome schreef in de jaren '60 dat Nederland met 10 miljoen mensen zo'n beetje vol zit..
Vergeleken met Amerika is het hier Madurodam en daar passen geen 6 baans wegen in, want die monden uit in dorpen met krappe straatjes en steden met smalle grachten e.d. (flessenhals probleem)
Goede en veilige fietspaden! met wind en regen schermen..Beter en betaalbaar openbaar vervoer!
Buren met 2 kinderen van 18 + hebben 3 (drie ) auto's voor de deur staan, Ra, ra ra. geen wonder dat alles muurvast staat.
Aernoud @ CDA Hilversum:
Vrijdag 29 januari 2010 21:49 uur
@visser Geloof me, ik ga ook dagelijks in de fout. Het is vaak 'ongemerkt'; geen voorrang verlenen, iemand niet uit laten praten, je mobiel aan laten staan terwijl je op bezoek bent (sorry Marjolein), etc.
Waar Sire toe oproept, en wat ik volledig steun, is dat we ons hiervan bewust moeten worden en het vervolgens minder vaak doen.
Dat anderen het ook doen is voor mij geen excuus. Als ik overlast veroorzaak moet u me daarop aanspreken. Dat is de enige manier om dit volle land leefbaar te houden.

Want daar heeft japio51 voor een groot deel gelijk in, onze steden zijn vol, onze wegen zijn vol. Daar kan geen politiek plan wat aan veranderen. We zullen er samen het beste van moeten maken en rekening houden met al die anderen en hopelijk ook nog rekening houden met de natuur.

Er wordt gevraagd om goede alternatieven. Thuis werken, een baan dichter bij huis nemen, de fiets pakken, bewust sociaal zijn, ...
En daarnaast kan de overheid ook nog wel wat doen, maar dat staat al in ons verkiezingsprogramma.
floor163:
Vrijdag 29 januari 2010 22:19 uur
Beste mensen,

Als men nu eerst even goed verdiept in de materie voor dat u een oordeel vergt.
Kopieer even deze link en u kent de geschiedenis van het Zuidereinde en Noordereinde te 's-Graveland

http://files.me.com/mariowouters/n7hhr1

Voor leer plezier
visser:
Zondag 31 januari 2010 16:40 uur
Thuis werken, gaat alleen als je heel goed privé en werk kunt scheiden (meestal niet), werken dichtbij woning, doe ik, maar heeft u voor de rest van Nederland ook een baan dicht bij huis? Sorry, maar ik vind dit geen structurele oplossingen voor het probleem. Leg een rondweg aan dan kun je (gedeeltelijk) sluipverkeer in woonplaatsen voorkomen. Dat het verder vol is, ja dat is zo, maar als we dan verder niet voor oplossingen zorgen dan moeten we niet zeuren en ons neerleggen bij de ontstane situatie.
fransz:
Zondag 31 januari 2010 18:11 uur
Mee eens @visser/ Zo snel mogelijk een rondweg ove het gedeelte Kolhornseweg. achter Kerklanden, en ja dat is ook in mijn achtertuin, nou en , wat er nu gebeurd , daar los je niets mee op, En of ik van de natuur houd , jazeker.Eigenlijk is het een idioot gegeven. In de jaren 50 moesten alle bedrijfen de stad uit, vanwege millieu enz. Toen dat eenmaal was gebeurd, moest iedereen of met openbaar vervoer komen, of met de auto, gevollig net zo millieu belastend. Daar kwam nog bij dat het openbaar vervoer bij lange na niet op de plaats van bestemming kwam. Gevolg dat je s,morgens( zoals ik) om 5.30 uur op moest en je er om 10 uur s.avonds weer in kwam
japio51:
Dinsdag 2 februari 2010 11:44 uur
Goede en veilige en fietspaden die verlicht zijn; ik bedoel maar; wil je zo van maart t/m november, s'ochtends vroeg of in de avondschemer, van Hilversum naar Naarden _ Bussum fietsen, dan fiets je dus over een onverlicht pad zo'n 6 á 7 km.
(richting Loosdrecht/Ankeveen/ Maartensdijk/ Hollandse Rading enz . allemaal mooie afstanden om per fiets ! te doen, mits 'veilig'! goed verlicht én bestraat.
Tot zeer oude leeftijd (als de omstandigheden maar goed zijn) afstanden die je gewoon per fiets kunt overbruggen. Goed voor het milieu , gezondheid en verkeersveiligheid.


J.Schuurmans:
Dinsdag 2 februari 2010 14:14 uur
Het CDA heeft op het ogenblik overal een mening over en dat hoort ook zo, maar doodse stilte tijdens het Ter Gooiziekenhuisdebat, voor stemmen trekken is het nu te laat !!

Reageer nu

Om een reactie te plaatsen moet je eerst inloggen.

Eerdere stellingen

 

Schrijf mee


VERGETEN?
 

Meeschrijven? Maak een account aan!

Lokale advertenties

Agenda

12 maa.
Piet Paaltjens in theater gooiland
12 maa.
Saroma Improvisatietheater speelt: Theater 2.0
12 maa.
Wanna -Bi a Pornstar in Club Gooiland
Naar de agenda | Voeg een agendapunt toe

Auto zoeken

Bedrijven

Lokaal bedrijven zoeken
ilocal

Lokale advertenties