Veiligheidscamera's in de stationstunnel zijn hard nodig

Resultaten

In totaal hebben 205 bezoekers hun stem uitgebracht.

Eens
61 %
Oneens
39 %

Reacties

Alex de leeuw:
Donderdag 12 maart 2009 07:53 uur
Als de NS beter het nagedacht over deze tunnel dan hadden zij: A. De tunnel ook voor ander verkeer toegankelijk gemaakt. B. Meteen camera's opgehangen. Héérlijk hoe de NS maar aankloot hiero. Wel de kaartjes duurder maken maar de veiligheid laat te wensen over. Dit geldt overigens niet alleen voor de NS maar ook de busmaatschappijen kunnen hier wat van opsteken. Hier reist het geweld ook de pan uit. Maak de kaartjes duurder, en de veiligheid is maar een bijkomstigheid. In 2009 voelt iedereen zich niet meer veilig in zijn of haar huis, de bus, een tunnel. Waar zijn wij in hemelsnaam mee bezig.
Riens Meijer:
Donderdag 12 maart 2009 09:19 uur
Geachte Alex de leeuw,
U kunt in deze niet de ( gehele) schuld aan de NS geven. De toenmalige wethouder verkeer van de LH partij is de grote voorvechter van deze tunnel geweest ( exculsief voor wanderlaars en fietsers.) Gelijkertijd heeft zij besloten om de grote spoorbomen overgang bij het station te sluiten.
Maar laten we eerlijk zijn de huidige wethouder verkeer is één pot nat.
Riens Meijer
Fred.:
Donderdag 12 maart 2009 09:20 uur
De NS heeft hier niets mee te maken, het is immers Hilversums grondgebied. Als hoofd orde en veiligheid (Bakker) zal hij nu wel snel actie ondernemen, deed hij ook zo doortastend bij de rellen in de vogelwijk.
FransvanOsch:
Donderdag 12 maart 2009 12:08 uur
Beste mensen,
Het is begrijpelijk dat er nu geroepen wordt om camera's in de tunnel. Maar zou het echt helpen? Dat valt nog te bezien.

Camerabewaking heeft als nadeel dat het op gespannen voet staat met de privacy. Bovendien zullen camera's het leed lang niet altijd kunnen voorkomen. Al was het maar omdat niet op tijd kan worden ingegrepen. Wél is het zo dat camera's kunnen helpen bij het opsporen van de daders. TV-programma's als "Opsporing verzocht" tonen daartoe regelmatig en met succes camerabeelden van delicten.

Enkele jaren geleden heeft Hilversum bewust niet voor camera's gekozen; er was toen sprake van camera's te plaatsen op de Groest. Het is goed om -zoals wethouder Boog nu voorstelt- weer eens te heroverwegen maar dat zegt nog niet dat camera's een must zijn.

Ik bepleit nuancering en doordacht handelen. We moeten niet in de situatie geraken dat camera's ons een misplaatst veiligheidsgevoel bezorgen.
visser:
Donderdag 12 maart 2009 12:41 uur
Beste heer van Osch, wellicht geeft het plaatsen van camera's aan een aantal mensen een gevoel van schijnveiligheid, maar toch denk ik dat je geweldsmisdrijven (gedeeltelijk) kan voorkomen omdat daders zich wel zullen bedenken als ze een camera zien. Ze kunnen dan toch veel makkelijker achterhaald worden.
Fred.:
Donderdag 12 maart 2009 12:59 uur
de oplossing is simpel, meer blauw op straat.

http://www.youtube.com/watch?v=tGei1jsiTe8&fmt=18
FransvanOsch:
Donderdag 12 maart 2009 13:49 uur
Heer Visser,
Zoals gezegd kunnen camera's inderdaad behulpzaam zijn bij de opsporing van daders. Maar het valt te bezien of camera's misdrijven kunnen voorkomen omdat de potentiële daders zich in de nabijheid van een camera zullen bedenken. De vele camerabeelden van overvallen etc. wijzen daar niet op als u begrijpt wat ik bedoel.

Was het maar waar dat potentiële daders zich eenvoudig laten afschrikken. Zoals bekend leiden ook zwaardere straffen minder tot afschrikking dan we zouden willen. Als je erover doordenkt is dat ook wel begrijpelijk want vele misdaden worden onbezonnen begaan. Op zo'n moment denkt de dader er niet of nauwelijks over na dat er een camera in de buurt is of dat de straf zo hoog is.

Er zijn natuurlijk ook misdaden die met voorbedachte rade worden begaan en dan probeert de dader zijn pakkans te verkleinen door zich te vermommen. Stel dat iemand met voorbedachte rade een ander in elkaar wil slaan, dan gebeurt dat dus niet in de tunnel in het zicht van een camera maar gewoon een eindje verderop waar geen camera is. Ergo: het is niet eenvoudig om vast te stellen of camera's daadwerkelijk misdrijven voorkomen. Er is hier behoorlijk wat over onderzocht en de conclusies daarvan zijn zacht gezegd niet eenduidig.
Radiostad:
Donderdag 12 maart 2009 15:19 uur
hr Meijer, ik ben het niet zo met u eens maar dat kan gebeuren. Heb wel respekt voor u en uw inzet. Uw reactie hierboven van:09.19 uur is uw naam niet waardig en goedkoop oppositioneel geschreeuw. Het is een topic over de cameras in de fietstunnel (die toendertijd volgens mij aangelegd werd na unanieme stemming in de raad). Om dan de huidige verkeerswethouder er bij te slepen die geen inbreng heeft in cameras of zo of de huidige fietstunnel is goedkoop. Jammer.Gelukkig heeft de heer van Osch een genuanceerdere reactie.
Riens Meijer:
Donderdag 12 maart 2009 16:43 uur
Geachte Radiostad,
bent u wel gelukkig met de huidige tunnel en de wijze waarop het verkeer over de spoorlijn kan komen?
Laten we oorzaak en gevolg niet door elkaar halen. En laten we niet de NS de schuld geven van iets waarvoor zij niet verantwoordelijk zijn. Dat is pas ongenuanceerd. Maar smaken mogen verschillen!
Groet,
Riens Meijer
Riens Meijer
fransz:
Donderdag 12 maart 2009 18:00 uur
Een heel verhaal van Dhr. FransvanOsch.
Natuurlijk kunnen camera,s niet alles wegnemen. Maar ze kunnen wel registreren. En het is juist dat je met camera,s niet alles oplost. Maar waar we in deze maatschapij eens heen moeten, dat is zwaarder straffen, en geen taakstrafje. Ik weet wat U nu misschien denkt, ja maar er is bewezen dat dat ook niet helpt. En dan zeg ik , maar je bent er wel een poosje vanaf. En volgens mij is dit grond van de NS.
Riens Meijer:
Donderdag 12 maart 2009 19:35 uur
Geachte heer Fransz, Ben het met u eens.
Riens Meijer
Treble:
Donderdag 12 maart 2009 19:41 uur
Ik heb vorig jaar al een artikel geschreven in de Gooi en Eemlander, dat camera's helaas noodzakelijk zijn voor o.a. in het centrum van Hilversum, ja en zeker wordt het nu een hot item, je kan er lang en breed met elkaar over in discussie gaan, heeft niet veel nut, het college moet het nu eenmaal gaan doen..In vele steden zijn al veel camara's opgehangen, en met succes, en schei toch uit over het aantasten van de privacy, grote nonsens, je hoeft maar even op het station te staan en je wordt "gefilmd" en in het Hilversthof en al die winkels dan..College van Hilversum, die camara's zijn nu eenmaal nodig helaas, ach we zijn toch Mediastad, laat dat dan ook goed zien, en een goede promotie voor de veiligheid...
Riens Meijer:
Donderdag 12 maart 2009 19:48 uur
Geachte Treble, Ook met uw standpunt en onderbouwing ben ik het volledig mee eens.
Riens Meijer
Reinhard:
Donderdag 12 maart 2009 20:48 uur
Het is huilen met de pet op met dit huidige gemeentebestuur, met E. Bakker voorop, die wil alleen maar de krantenkoppen halen als er ergens wat te vieren is, maar voor dit soort onderwerpen is hij Oostindisch doof, wat Hilversum nodig heeft is een burgemeester met de spreekwoordelijke ballen.
burger:
Donderdag 12 maart 2009 23:53 uur
Er moet eerst iemand in elkaar geramd worden voordat deze stelling aan de orde komt. Noch de NS of gemeente zijn in gebreke gebleven. De huidige agressie, onder te veel jongeren,is het grootste probleem. Drugs, alcohol,geweld op TV en internetsites blijken het effect van hersenverweking te hebben. Je zal maar zo'n stel lafbekken op je pad krijgen.

BobbieW:
Vrijdag 13 maart 2009 00:10 uur
De problemen die er nu al zijn worden veelal veroorzaakt door straalbezopen tieners/begin 20-ers die door de tunnel heenmoeten. Politie heb ik daar vooralsnog nooit gezien. Ook trouwens overdag niet, wanneer je daar als voetganger van je sokken gereden wordt, terwijl je er eigenlijk helemaal niet mag fietsen. Zet eens een paar weken op wisselende tijden, maar vooral ook 's nachts in het weekend wanneer de kroegen dichtgaan daar eens wat agenten neer. Zou misschien kunnen helpen?
wittekees:
Vrijdag 13 maart 2009 01:39 uur
Nog meer de grenzen openzetten dan komt er gewoon nog meer schorrie bij , we hebben toch nog lan niet genoeg schorrie hier !

We moeten heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel nodig nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer schorrie importeren .

Ook weleens opsporing verzocht gezien ?

Zo ja wat viel u op ?
Reinhard:
Vrijdag 13 maart 2009 09:03 uur
Dat Anniko een leuke meid is.
FrauBraun:
Vrijdag 13 maart 2009 09:05 uur
En Sipke! dat is ook een leuke meid!!!
wittekees:
Vrijdag 13 maart 2009 10:18 uur
bob niet zo azijn pissen hoor , stinkt zo hahahaha

Reageer nu

Om een reactie te plaatsen moet je eerst inloggen.

Eerdere stellingen

 

Schrijf mee


VERGETEN?
 

Meeschrijven? Maak een account aan!

Lokale advertenties

Agenda

19 maa.
Mannen komen van mars, vrouwen van venus in theater gooiland
19 maa.
Kamagurka met: Kamagurka Geneest
19 maa.
Wekelijks (Echt)scheidingsspreekuur
Naar de agenda | Voeg een agendapunt toe

Auto zoeken

Bedrijven

Lokaal bedrijven zoeken
ilocal

Lokale advertenties