Ik heb meer vertrouwen in RTV Gooiland dan RTI Hilversum

Resultaten

In totaal hebben 227 bezoekers hun stem uitgebracht.

Eens
43 %
Oneens
57 %

Reacties

Reinhard:
Donderdag 4 december 2008 09:25 uur
Ik heb in beide geen vertrouwen, gezien het feit dat men het in Hilversum niet voor elkaar krijgt om 1 goede plaatselijke tv zender van de grond te krijgen en te houden, zonder dat men er vele duizenden euro's nodeloos doorheen jaagt, de stekker er uit trekt, en weer opnieuw gaat beginnen alsof er nooit wat gebeurd is. Ook de programma's laten te wensen over, veel te veel praatprogramma's, een aantal mensen zittend achter een tafel en van die doelloze vragen beantwoorden, nee tot nu toe is het allemaal kommer en kwel, zolang men op die manier blijft stuntelen, zal het niks worden, je moet met de juiste mensen en boeiende informatieprogramma's komen om een degelijke omroep van de grond te krijgen, zonder dat men met geld van anderen, wat niet wordt terugbetaald de boel de grond in boort.
c jurjens:
Zaterdag 6 december 2008 15:27 uur
de Schulden zijn van kro die eigenlijk tv hilversum moet gaan terug betalen. Op 1 oktober 2008 is tv hilversum met de zelfde eind redacteur omgezet in tv gooiland. waar de schulden niet van afbetaald is. De grote vraag wie gaat de sculden eigenlijk terug betalen ?

rti Hilversum is een nieuwe organisatie. Die geen schulden heeft. Ook is de bussnis plan eerde ingediendt dan tv gooiland. tv gooiland is ingediendt als een comeriele tv zender. Waarom een subsudie voor tv gooiland ?

ik denk dat de bewoners meer behoefte heeft voor een lokale omroep die zonder schulden bestaat. Waar een radio uitzending voor de burgers in de gemeente voor staat. de subsudie gun ik rti Hilversum wel, het is een nieuwe lokale omroep, met een Nieuwe organisatie

een nieuwe jaar
een nieuwe radio station
een nieuwe tv station
laat rti hilversum maar komen
FransvanOsch:
Zaterdag 6 december 2008 16:48 uur
Geachte C. Jurjens,
Hetgeen u schrijft bevat zodanige onjuistheden dat deze rechtgezet moeten worden:
1. De stichting RTV Gooiland staat geheel los van de oude stichting van TV Hilversum. RTV Gooiland is op 28 oktober jl. opgericht en heeft geen enkele schuld aan de KRO. Het antwoord op uw vraag wie de schulden gaat betalen is eenvoudig: de schulden zullen door niemand worden betaald. Het is zuur voor de KRO, maar zij blijven met een oninbare vordering zitten.
2. De heer John Kerster heeft slechts enkele weken gewerkt bij TV Hilversum; in de eindfase daarvan. Wellicht herinnert u zich nog dat de heer Ruud Bochardt eindredacteur van TV Hilversum was. Ook het bestuur van RTV Gooiland bestaat geheel uit andere personen dan het bestuur van TV Hilversum. Zowel TV Gooiland als RTI Hilversum hebben geen enkele band met het oude TV Hilversum.
3. TV Gooiland is net zoals RTi Hilversum een geheel nieuwe organisatie. Wethouder Rensen heeft John Kerster in oktober verzocht om het lokale kanaal van TV Hilversum met vrijwilligers in de lucht te houden. De wet vereist daarvoor een zendvergunning en een stichting. Toen is Stichting TV Gooiland opgericht en deze heeft een zendvergunning bij het Commissariaat van de Media aangevraagd. Dat moest een commerciële vergunning zijn want voor een publieke vergunning moet een langdurige procedure worden doorlopen en dan zou de zender alsnog op zwart gaan. En het was wethouder Rensens bedoeling om dát nou juist te voorkomen. De commerciële vergunning bevat de voorwaarde dat het lokale kanaal "ontruimd" wordt zodra daarvoor -aan wie dan ook- een publieke vergunning is verstrekt. Het is dus onheus om TV Gooiland nu te verwijten dat zij een commerciële vergunning hebben. En zeker omdat zij die vergunning graag willen omzetten in een publieke vergunning. Wat betreft RTi draai ik het om: waarom heeft RTi niet de slagvaardigheid getoond het lokale kanaal even met een commerciële vergunning in de lucht te houden?
4. Het spreekt voor zich dat er geen subsidie moet gaan naar een commerciële omroep. TV Gooiland heeft met niemand commerciële banden en dat kan niet worden gezegd van RTi Hilversum. De zakelijk leider daarvan is tevens directeur van een commercieel televisiebedrijf. Overigens, dat hoeft niet erg te zijn mits men zich houdt aan "Chinese muren" tussen de ene en de andere activiteit. Van die Chinese muren is mij nog niets gebleken en dat is jammer. Tenslotte dit: hetgeen voor de zakelijk leider geldt is natuurlijk ook van toepassing voor de bestuursleden.
De Hilversummer:
Zaterdag 6 december 2008 19:53 uur
Tweede bericht al hierover. Ik denk dat dit niet hier thuis hoort. Eigenlijk laster! Toch?
Verslaggever:
Zaterdag 6 december 2008 19:57 uur
een reactie is verwijderd
FransvanOsch:
Zaterdag 6 december 2008 22:36 uur
Geachte redactie/verslaggever,
U heeft een onfatsoenlijke reactie verwijdert en dat siert u. Echter, de niets vermoedende lezer begrijpt nu niets van de opmerking van De Hilversummer hier vlak boven. Wellicht kunt u dit in goed overleg met De Hilversummer opschonen. Dan kan dit bericht ook gelijk weg.
c jurjens:
Zondag 7 december 2008 19:39 uur
Dank je voor de reactie dhr Frans van Osch

tv gooiland zit in de zelfde gebouw als tv hilversum. drie weken gelden is daar beslag opgelecht. op de computer eigenlijk hebben ze geen eigen studio maar moet ze het lenen van een andere Hoezo staat het los ?. waarom hebben ze geen eigen studio

eind 2007 heeft de dhr j. kester in functie getreden als eind redacteur . Hoezo enkele weken ?

de aanvraag was niet voor een lokale omroep maar voor een comerciele zender. waar tv gooiland alleen mag gebruiken voor internet als hij een radio zender bij wilt hebben !

Dus waarom geen nieuwe lokale omroep die zonder schulden zit. die te laat de bussnis plan heeft ingediend heeft ?
Reinhard:
Zondag 7 december 2008 19:56 uur
Wat een doolhof allemaal, en dat voor een lokale omroep, drama alom, maar daar is Hilversum erg goed in, van hoog tot laag, het is net van : "ik wil wel maar ik kan niet"...
FransvanOsch:
Zondag 7 december 2008 22:10 uur
Beste cjurgens,
De kwestie commerciële vergunning en het omzetten daarvan in een vergunning voor een publieke zender heb ik u al uitgelegd. Idem wat betreft de schulden waarmee TV Gooiland dus niets te maken geeft. En hoezo zou TV Gooiland zijn businessplan "te laat" hebben ingediend? TV Gooiland beschikt over een zendvergunning van vijf jaar om op het lokale kanaal uit te zenden. Dit kanaal moet pas worden "ontruimd" zodra een publieke omroep daarop aanspraak maakt. Niet later niet eerder. Hilversum heeft dus alle tijd om goed na te denken over haar publieke omroep. Ondertussen houden de vrijwilligers van TV Gooiland de zender in de lucht en zullen zichzelf(grotendeels) wel met de reclameopbrengsten kunnen bedruipen.

Dat TV Gooiland thans in hetzelfde gebouw zit als voorheen TV Hilversum doet er niet toe. Idem wat betreft de apparatuur. Zolang (de bewindvoerder van) TV Hilversum hen daartoe in de gelegenheid stelt is ook dat niet van belang. Ook uw suggestie dat er al drie weken geleden beslag op zou zijn gelegd snijdt geen hout. Zelfs als het waar zou zijn, hetgeen ik betwijfel, dan nog kan iedereen waarnemen dat TV Gooiland uitzendingen verzorgt. Overigens, beslag leggen op" zegt niet dat het spul niet gebruikt mag worden. Het zegt slechts dat het niet zonder toestemming mag worden verkocht.

Tenslotte dit: op blz. 12 van TV Gooilands businessplan lees ik: "Na het faillissement heeft TV Hilversum een goed bruikbare inboedel nagelaten. RTV Gooiland heeft deze laten taxeren en vraagt de gemeente om een eenmalige subsidie van € 25.000,- om de inboedel over te nemen. Met deze extra uitrusting kan RTV Gooiland de aankomende vijf jaar zonder problemen TV en radio maken aan de Neuweg. Een ander alternatief is om dit vanaf een nieuwe locatie te doen, maar ook dan is de bovengenoemde eenmalige subsidie afdoende."

Naar mijn informatie is de heer Bochardt tot zijn vertrek (in april of mei) directeur/eindredacteur gebleven. Daarna heeft een groep vrijwilligers de omroep voortgezet en daaruit is na enige tijd de heer Kerster als directeur naar voren gekomen. Op de zender lees ik dat ene heer Alphons van Os eindredacteur is. Lees goed dat hij geen familie van me is want mijn naam is Van Osch, inclusief ch derhalve.

Tenslotte voor de heer Reinhard: Onder het onderwerp "Stichting RTV Gooiland" reageerde ik op uw oproep om de krachten te bundelen in één lokale omroep. Uiteraard ondersteun ik die gedachte.
wouterdewild:
Zondag 7 december 2008 23:21 uur
Als we het hebben over vertrouwen, dan moeten we heel realistisch zijn.
Vertrouwen kan je pas als je iemand kent, en om eerlijk te zijn, wie kent wie ??
Dus het heeft op dit moment niets met vertrouwen te maken, maar meer met kennis en een goed business plan.
En dan komen we terug op vertrouwen, wie heeft zijn sporen verdient ??
Ik heb al eerder aangegeven, laten beide partijen zich maar een keer goed profileren, zonder dat er vrientjes politiek wordt bedreven.
En dan hebben we het ook over een realistisch beleidsbaarheidsplan waar het natuurlijk ook om de centjes gaat.
Als we een goede omroep neer kunnen zetten voor minder dan de helft...wat dan ?
Soms vraag ik me af, waarom moet het in Hilversum zo ingewikkeld gaan, wij zijn toch de Mediastad, dus laten alle omroepen nou eens in de buidel tasten en eens laten zien dat wij ook goede regionale televisie kunnen maken met elkaar, en misschien is er dan plaats voor alle medewerkers van beide omroepen.
En noem het dan TV Mediastad.
Kom op mensen ga naar de onderhandelingstafel en ga eens om de tafel zitten met de seculiere omroepen.
Reinhard:
Maandag 8 december 2008 17:32 uur
Gaat niet lukken in dit dorp, niet met dit bestuur, die hebben de laatste decennia laten zien hoe het allemaal niet moet in Hilversum, dus een fatsoenlijke lokale omroep uit de hoge hoed toveren is een utopie, het kost bakken met geld en dat verdwijnt in het niets, laten anderen daardoor met torenhoge schulden zitten en begint men weer opnieuw.
RudieB:
Dinsdag 9 december 2008 15:45 uur
Waarom wordt er niet meer in Bussum uitgezonden? Krijgt Bussum nu ook al een eigen lokale omroep?
TVCollege:
Dinsdag 9 december 2008 22:54 uur
Graag zouden we zien dat elke Hilversummer de camera uit zijn kast pakt! maar realistisch gezien heb je voor een lokale omroep elke enthousiasteling hard nodig!

Laat dat SALTO model maar komen en de beide partijen maar een tijdsslot krijgen. Iedereen tevreden en misschien krijgen we wat meer te zien van Hilversum en de Hilversummers.

Als TVCollege hebben we prettig samengewerkt met TVHilversum als wel met TVGooiland. Vooralsnog hebben wij als TVCollege nog geen contact gehad met RTI of de Gemeente.(wel kort met Rients Slippens) Ben benieuwd naar de ontwikkelingen en hoop vooral dat er weer veel te kijken valt! (“en te zeiken”) Laten we wel wezen dat niet iedereen te pleassen valt met: Wat een Week of de Soap Gooisch Gedonder, al weten we zeker dat zulke formats een hoop mensen vermaken.
FransvanOsch:
Woensdag 10 december 2008 11:25 uur
Geachte lezers,
De waarde die moet worden gehecht aan de "internet-enquête" op de website van de Gooi en Eembode is al eens eerder bediscussieerd. De conclusie is telkens dat deze gering is; hooguit een zekere richting geeft.

Dit laat onverlet dat het opvallend is als deze internet-enquête plotsklaps een ander beeld krijgt. Eerst was het zo dat een ruime 60% van de stemmers het met de stelling eens is terwijl de laatste 2 à 3 dagen de "stemming" omslaat in een krappe 60% die het met de stelling oneens is.

Mij moet van het hart dat deze wijziging in het licht van onderstaand e-bericht "bedenkelijk" wordt. Het is een bericht van de heer Rients Slippens, adviseur van RTi Hilversum én de gemeente Hilversum. Hij doet via interne kanalen van "Hilversum Goed bekeken" de oproep om tegen te stemmen. Mij dunkt zegt dit bericht meer over de auteur daarvan dan de uitslag van de internet-enquête zegt over de stelling. En verder laat ik het daarbij.

Frans van Osch


Beste mensen,

In het weekblad de Gooi en Eembode wordt al enige tijd actie gevoerd
tegen de nieuwe lokale omroep (RTi Hilversum) en voor het behoud van
de oude. Dat is een vrijwilligersorganisatie die voor weinig geld
leuke televisie wil maken. (Dit zijn hun eigen woorden). Het afgelopen
jaar heb ik mijn best gedaan om de Gemeenteraad zover te krijgen dat
ze een flinke subsidie beschikbaar wil stellen voor een nieuwe,
professionele omroep die o.a. een kort dagelijks tv journaal gaat
verzorgen en nauw wil samenwerken met de culturele en
sociaalmaatschappelijke organisaties van Hilversum. Komende
woensdagavond wordt daarover vergaderd in de Gemeenteraad. Om de
stemmingmakerij in de Gooi en Eembode een beetje tegengas te geven
verzoek ik jullie even naar de homepage van de Gooi en Eembode te gaan
en je mening te geven over wie van de twee kandidaten vanaf volgend
jaar de lokale omroep van Hilversum zou moeten worden. Een beetje
steun kan geen kwaad.

Vriendelijke groet en alvast bedankt.

Rients Slippens

Breng uw stem ("oneens") uit op <http://echo.nl/ge-hi/> http://echo.nl/ge-hi/
Reinhard:
Woensdag 10 december 2008 11:55 uur
Wordt het druk vanavond met vergaderen, ook het lot van T. Roerig komt ter sprake, die zijn vertrek zal aankondigen.
Schone bezem:
Woensdag 10 december 2008 12:09 uur
Oproep van Slippens is een hele lage actie. Overigens wat is er met dat geld gebeurd dat gebruikt werd voor het onderzoek naar het Salto-model??? Ik lees nergens meer dat zo'n model er komt. Weggegooid geld dus.
Verslaggever:
Woensdag 10 december 2008 13:58 uur
Dat de redactie actie voert tegen RTI Hilversum is absolute onzin. Als redactie hebben wij geen voorkeur voor RTI Hilversum of RTV Gooiland. Het enige dat de redactie wil is een zo goed mogelijke omroep voor alle Hilversummers, hoe deze dan ook moge heten.
c jurjens:
Woensdag 10 december 2008 14:08 uur
geachte Frans van Osch
ik vind het intersant dat u veel opkomt voor tv gooiland ze hebben nog een schuld bij de KRO

hoe komt dat dat u voor tv gooiland bent?

55% is tegen tv gooiland
FransvanOsch:
Woensdag 10 december 2008 16:20 uur
Geachte cjurgens,
U stelt dat ik "opkom" voor RTV Gooiland. Dat is in zekere zin juist. Indien onjuistheden over RTV Gooiland worden opgeworpen zoals u -ongetwijfeld per abuis- nogal eens heeft gedaan- dan zet ik dat recht door het correcte feitenmateriaal aan te dragen. Anderzijds geldt dat ik waardeer dat RTV Gooiland met geen of weinig middelen de lokale zender in de lucht houdt en verdienstelijke programma's maakt.

Daarnaast geldt dat ik mijn aarzelingen heb jegens het businessplan en de begroting van RTi Hilversum. Dit betreft met name dat RTi de facto niet het door wethouder Rensen aan de raad toegezegde SALTO-model hanteert en de begrote advertentiebaten. Wat betreft het laatste valt mij op dat RTi nogal verwijst naar diverse lokale omroepen maar daarbij geen overtuigend cijfermateriaal aanlevert. Het ware mij lief als de jaarcijfers c.q. de begrotingen van deze lokale omroepen worden overlegt ten einde de RTi-beweringen met stelligheid te onderbouwen. Helaas ontbreken dit soort bijlagen. Voorshands zie ik in de begroting van bijv. Omroep Deventer aanzienlijk bescheidener advertentiebaten. Kernpunt is dat ik mijzelf afvraag wie straks eventuele tekorten gaat dekken. Ik denk niet dat de gemeente Hilversum dat moet gaan doen.

Voorts plaats ik vraagtekens bij de banden die het bestuur en de zakelijk leider hebben met diverse ondernemingen waar zij direct of indirect bij betrokken zijn. In dit verband stuitte ik ondermeer op een brief van de zakelijk leider waarin hij verzocht om een intentieverklaring inzake advertenties. Deze brief ging c.c. een secretaresse van een bedrijf waarbij de heer Dummer betrokken is, in casu het bedrijf "Dagje maken".
Op een amusante Video zag ik zakelijk leider Herman Drummer terecht trots rondlopen in de beoogde RTi-redactieruimte. Het is toch niet een ruimte die wordt ondergehuurd van "Dagje maken" of een anderzijds aan RTi-bestuursleden of de zakelijk leider gelieerde organisatie?
Het Commissariaat van de Media is terecht alert op directe of indirecte commerciële banden van publieke omroepen. N'emporte of dit bestuursleden, de zakelijk leider of anderszins aan de omroep verbonden personen betreft. Mij dunkt dat het op het bordje van de gemeente Hilversum ligt om hier tevoren helderheid over te hebben.

P.s.
Waarom ik vind dat uw opmerking "53% is tegen TV Gooiland" geen hout snijdt, kunt u hierboven lezen.

Reageer nu

Om een reactie te plaatsen moet je eerst inloggen.

Eerdere stellingen

 

Schrijf mee


VERGETEN?
 

Meeschrijven? Maak een account aan!

Lokale advertenties

Agenda

19 maa.
Mannen komen van mars, vrouwen van venus in theater gooiland
19 maa.
Kamagurka met: Kamagurka Geneest
19 maa.
Wekelijks (Echt)scheidingsspreekuur
Naar de agenda | Voeg een agendapunt toe

Auto zoeken

Bedrijven

Lokaal bedrijven zoeken
ilocal

Lokale advertenties