Mislukking?

penders - 28 januari 2010
plastic inzamelen
 INGEZONDEN 
Eind vorig jaar bedacht de gemeente Amstelveen dat we hard plastic apart moeten gaan inzamelen. Dat lijkt op zichzelf niet zo erg. Wat heel ergerlijk is is dat de zakken op straat (hoek Pampus en Texelstraat bijv.) liggen te slingeren. Door de wind, mensen die er een behagen in scheppen de zakken kapot te maken en door beesten die naar eten zoeken gaan de zakken stuk en belandt het plastic overal. Ook gooien mensen plastic voorwerpen los tussen de zakken. Sommigen hebben ook nog steeds geen idee waar ze met hun zak heen moeten en wanneer de zakken buiten mogen staan. De gemeente Amstelveen noemt het een succes. Is dat wel zo?

Reacties

onno:
Donderdag 28 januari 2010 20:55 uur
De gemeente is aan het kijken of het vuil vaker kan worden opgehaald.. Hopenlijk is dat wel het geval want ik heb sinds de laatste keer al 3 zakken vol en moet nog 3 weken wachten voordat ze weer komen :( Als er bij mij een zak kapot gaat door dieren beland hij echter gelijk in de ondergrondse containers.
Sanderf:
Donderdag 28 januari 2010 22:58 uur
Ik hoop het ook... het opslaan van al die volle zakken plastic is niet echt handig. Ik doe graag mee aan het inzamelen van plastic, maar ik denk er toch regelmatig aan het maar weer in de bak te gooien om van die zakken af te zijn.
suz:
Vrijdag 29 januari 2010 17:36 uur
het is gewoon een fiasco. ik ben nu nog 1 van de weinigen die apart plastic verzamelt maar ik kap er nu ook mee. ik ben niet meer van plan om een afvalstation in mijn tuin te creeren. 1x per maand is belachelijk. bovendien gaat de gemeente in juni of juli ons met 2 afvalcontainers opzadelen waarvan de gtf-bak ook slechts 1x per 2 weken wordt geleegd. dit gaat vreselijk stinken etc. dus groente/fruit/etenswaren gooi ik net als vele anderen dan in de restafvalcontainer. Echt superstom van de gemeente aangezien men dan geen gtf meer apart inzamelt en geen plastic. wat denk je nu, moeten burgers in hun tuintje 2 afvalcontainers en 4 zakken plasticafval gaan herbergen. we zijn geen afvalstation... denk even na voor je zo'n krankzinnig plan achter je bureautje verzint....Helaas is er in amstelveen geen politieke partij waar je op kunt stemmen om o.a. dit soort onzin ongedaan te laten maken. wat een gemiste kans weer.
Jan Demming:
Vrijdag 29 januari 2010 21:00 uur
Punt is volgens mij dat het de gemeente weinig uitmaakt wat de inwoners met hun plastic afval en GFT doen. Het gaat allemaal om opgelegde regels van bovenaf (Den Haag). Ik maak me sterk dat de meeste gemeenten het liefst zouden willen dat het hele project mislukt, zodat ze ermee kunnen stoppen.
Wat het ophalen van plastic afval betreft vraag ik me af waarom dat niet gelijktijdig kan met het eens per week ophalen van het huisvuil.
van den manakker:
Vrijdag 29 januari 2010 21:18 uur
Ik zamel met veel plezier het plastic apart in, maar het zou een goede zaak zijn als de gemeente bij de winkelcentra aparte bakken plaatst waar de mensen hun plastic in kunnen gooien, net als in Aalsmeer. Dit eenvoudige verzoek zal bij onze wethouders wel weer aan dovemansoren gericht zijn. Liever moeilijk doen als het makkelijk kan, is het motto van ons gemeentebestuur.
onno:
Vrijdag 29 januari 2010 23:41 uur
DE gemeente maakt het wel degelijk uit want zij verdienen aan het ophalen van gescheiden afval.
Melis:
Zaterdag 30 januari 2010 01:42 uur
Tuurlijk maakt het de gemeente wat uit. Want als er niet te winnen valt, doen ze het over het algemeen niet. :)
onno:
Zaterdag 30 januari 2010 07:59 uur
Hear hear !
Hans van der Liet:
Zaterdag 30 januari 2010 11:03 uur
Onno, ze verdienen er niks aan. De reinigingstarieven van de gemeente zijn kostendekkend, niet meer en niet minder.
Maar ik constateer dat het de dames en heren alweer teveel moeite is om ook een steentje bij te dragen aan een beter milieu. Nu kan mij dat als kinderloze burger een rotzorg wezen, maar als je kinderen of kleinkinderen hebt, geeft dat toch wel weer blijk van een bedenkelijke mentaliteit jegens je eigen nageslacht.

@ Melis: Klopt. Hiermee wordt een beter milieu gewonnen. Ik merk dat je politieke rijpingsproces al goede vorderingen maakt! Weiter so!

@ Manakker: in het door u versmade Stadshart-winkelcentrum staan dergelijke bakken als door u gewenst. Hulde aan het gemeentebestuur en met name aan CDA-wethouder milieuzaken Groot!
onno:
Zaterdag 30 januari 2010 12:48 uur
Dat snap ik Hans, maar ik had een grote volle container in mijn tuin en 4 grote vuilniszakken met plastic afval waar onze 4 potige vriendjes uit de buurt al aan begonnen te knagen ? Vandaar toenertijd ook de vraag aan de wethouder , hoe nu verder. Hopenlijk begrijpt de beste man dat het meeste afval uit plastic bestaat en er gewoon een wekelijkse ophaal ploeg komt . Zo niet dan kan je ook niet van de inwoners verwachten dat ze maandelijks met zo'n 8 a 10 vuilniszakken in hun huis blijven zitten. Misschien heb jij een oplossing?
Hans van der Liet:
Zaterdag 30 januari 2010 12:54 uur
Zet die zakken op zolder. Dan doe je de surfplank, de derde mountain-bike en het tweede barbecue-stel maar de deur uit!
Piet van Puffelen:
Zaterdag 30 januari 2010 12:58 uur
Je kan alles bij Hans opslaan, ik breng mijn flessen ook bij hem , gewoon in de voortuin zetten .
Hans van der Liet:
Zaterdag 30 januari 2010 13:36 uur
Er staan bij mij in de voortuin geen flessen. Zodra jij ze neerzet, bel ik namelijk de politie om ze op te halen en als die weer eens naar Westwijk gaan om bonnen te schrijven, leveren de dienders jouw flessen af bij Downtown. De daar aanwezige jeugd slaat ze dan voor jouw voordeur aan diggelen. Een soort recycling-systeem dus waar alle partijen baat bij hebben.
onno:
Zaterdag 30 januari 2010 13:44 uur
Ik had gehoopt dat je wel met wat beters zou komen.. Ik hoop dus wel dat het bestuur met wat beters komt want ze zien denk ik ook wel dat het zo niet gaat .

Piet van Puffelen:
Zaterdag 30 januari 2010 13:50 uur
Hans met wat beters zou komen Hhahahahahahahahahahahahah in jaren niet meer zo gelachen
Hans van der Liet:
Zaterdag 30 januari 2010 14:03 uur
Je moet echt wat vaker onder de mensen komen, Piet.
@ Onno: jammer dat je je luxe leventje niet wat wilt inperken om de wereld voor je kindjes later ook nog bewoonbaar te houden. Nou ja, ik zal als ik eenmaal daarboven zit voor ze bidden. Misschien helpt dat. Van jou hoeven ze kennelijk niks te verwachten: jij kijkt weer naar de staat om je probleempjes op te lossen. Zelfredzaamheid, het is een zeldzaam goed geworden.
onno:
Zaterdag 30 januari 2010 14:15 uur
Welk luxe leventje leid ik dan ? Ieder geval niet met een surfplank en en een derde mountainbike .
Is het niet zo dat als er diegene die de regels bepaalt ook zorg moet dragen voor simpele problemen die daar door ontstaan?
onno:
Zaterdag 30 januari 2010 14:17 uur
In Aalsmeer hebben ze er bv wel een aardige oplossing voor bedacht.
Hans van der Liet:
Zaterdag 30 januari 2010 14:34 uur
Het zal mij worst wezen welke dat is, maar misschien dat de oppassende lezertjes het fijn vinden als je die met hen zou willen delen. Of wil je eerst nog een drumroll doen?
suz:
Zaterdag 30 januari 2010 14:50 uur
wat een geleuter allemaal. en voor hansje: over mentaliteit gesproken. ik weet ook niet in wat voor krot jij woont maar bij ons is de zolder gewoon een kamer waar gestudeerd, getraind, gewassen en gestreken wordt. daar past geen afval tussen....
kom liever met een oplossing; ook m.b.t. de nieuwe plannen van TWEE afvalcontainers in de tuin.
Hans van der Liet:
Zaterdag 30 januari 2010 15:01 uur
Ik woon aan de Ruys de Beerenbroucklaan en dat is volgens sanderf een villawijk, dus ik ben best happy. Studeren doe ik in de studeerkamer, wassen in de badkamer, strijken in de slaapkamer en trainen op het trainingsveld. Plek zat dus op zolder! En dan heb ik het nog niet eens over de schuur in de tuin. Of de berging die daarnaast staat. Zeursuz.
onno:
Zaterdag 30 januari 2010 15:10 uur
Je ziet Hans, heeft ook een groot huis , hij hoeft dus geen rekening met kinderen en huisdieren te houden.
onno:
Zaterdag 30 januari 2010 15:20 uur
huis EN hij
Hans van der Liet:
Zaterdag 30 januari 2010 15:35 uur
Het feit dat jij het nodig vindt om kinderen en huisdieren te houden geeft je nog niet het recht je afvalprobleem op de samenleving af te wentelen.
Hans van der Liet:
Zaterdag 30 januari 2010 15:56 uur
Je zei overigens vorige week dat je twee auto's hebt, waarvan je er eentje weinig gebruikt. Ziedaar de oplossing van je ruimtegebrek. Je moet een beetje inventief zijn, waarde Onno.
onno:
Zaterdag 30 januari 2010 19:06 uur
Ja weinig dat betekent niet dat hij een maand stil staat .
Trouwens de gemeente zadelt mij met een probleem op dus dat mogen ze zelf oplossen is het niet ??
Hans van der Liet:
Zaterdag 30 januari 2010 19:12 uur
Weet je wat, Onno? Pleur dat plastic gewoon bij het restafval. Laat je kinderen het later maar lekker uitzoeken met die ozonlaag en zo. Welterusten!
onno:
Zaterdag 30 januari 2010 19:39 uur
Leuk he , dat soort antwoorden krijg ik altijd van jou als je geen antwoord of weer woord meer hebt :) Zoooooooo voorspelbaar !
Mijn mailtje richting de wethouder is trouwens al weer onderweg :)
Piet van Puffelen:
Zaterdag 30 januari 2010 20:31 uur
Hans kan er niets aan doen! beetje zuurstofgebrek bij de geboorte.
onno:
Zaterdag 30 januari 2010 21:58 uur
Ach Piet , Hans kan tenminste nog wel eens zinvol zijn .... jouw bijdrage hier is wat dat betreft nihil
Hans van der Liet:
Zondag 31 januari 2010 10:21 uur
Dat klopt, Piet. Wat dat betreft had je beter in de kraamkamer kunnen blijven liggen. Zo'n jaartje of 80. En dan rechtstreeks, huppakee, de koets in op weg naar je laatste rustplaats. Ut sit!

@ Onno: ik heb je de suggestie gedaan om dat plastic in je auto te stoppen tot het wordt opgehaald, maar die oplossing lustte je niet. Dus niet doen alsof ik niet met je meedenk. :-)
onno:
Zondag 31 januari 2010 10:23 uur
Hahahaha ja maar je hebt nuttig meedenken en nutteloos meedenken , en in dat laatste geval kan je beter niks zeggen :)
Hans van der Liet:
Zondag 31 januari 2010 11:38 uur
Wat is er op tegen om die zakken plastic in de kofferbak van je minder gebruikte auto te leggen totdat ze worden opgehaald? Vind je dat niet sjiek of zo?
onno:
Zondag 31 januari 2010 11:51 uur
Omdat er niks in die kofferbak past beste Hans , en dan mag jij gaan raden wat voor auto ik heb oke :) En ik zie ook wel weer dat jij geen flauw benul hebt hoe groot die zakken zijn als ze vol zitten . Misschien ook leuk voor jou om eens je afval te gaan scheiden zodat je enigzins een idee hebt hoe het eruit ziet . Want blijkbaar ben jij en je huisgenoot niet echt van het afval scheiden.
Hans van der Liet:
Zondag 31 januari 2010 12:26 uur
Hier wordt alles volgens de Cramer-norm keurig gescheiden. En de zakjes met plastic staan geduldig in het schuurtje te wachten tot ze worden opgehaald. Zou je ook eens over moeten denken, een schuurtje in de tuin neerzetten. Dat is nu al de tweede suggestie die ik je aanreik voor de oplossing van jouw "probleem".
onno:
Maandag 1 februari 2010 14:15 uur
Ik zou zeggen kom eens kijken bij mij als je met je partijgenoten door de wijk loopt en zie hoe het hier volstaat met afvalscheidende containers .
Dus zolang de gemeente niet met een oplossing komt door hetzelf gecreerde probleem is alleen het zakje wat rond ophaal tijd vol zit bestemt voor de ophaaldienst.
Hans van der Liet:
Maandag 1 februari 2010 14:37 uur
Helaas, de plicht roept! :-)

Je wilt geen schuurtje? Nou, dan zoek je het maar uit. Ik zal bevorderen dat de milieu-politie streng toeziet op de naleving van de wet in Bovenkerk. Dus even agenderen: een paar agenten met bonnenboekjes abkommandieren van Middenhoven en naar Bovenkerk dirigeren.

Overigens: het is geen probleem dat de gemeente cre-eert hoor. Jij maakt toch zelf dat afval?
onno:
Maandag 1 februari 2010 14:55 uur
Jij bent blijkbaar slecht op de hoogte van de situatie in bovenkerk, maar kom maar op met die politie en laat ze maat de containers in duiken , ken nog wel wat homeys die maar al te graag de deksel weer sluiten.

Slecht terug koppeling van je probleem, dus jouw wijk word afgesloten en je mag er niet meer in , moet je niet gaan zeuren want dan had je maar ergens ander moeten gaan wonen ?? De gemeente gooit glas op alle fietspaden , nou en !! eigen schuld als je een lekke band hebt , want dan had je maar niet met de fiets moeten gaan ....
Hans van der Liet:
Maandag 1 februari 2010 15:09 uur
Heb je ook paddo's zitten smikkelen, Onno?
onno:
Donderdag 4 februari 2010 13:38 uur
GULPEN-WITTEM - Het achteraf scheiden van plastic uit het afval is efficiënter en stukken goedkoper dan het laten scheiden van plastic door burgers zelf. Dat blijkt uit een proef die zestien Limburgse gemeenten deden naar het scheiden van plastic afval.

Het achteraf scheiden van plastic uit het afval met een speciale verwerkingsmachine bespaart de zestien gemeenten bijna 6 miljoen euro, dat zegt wethouder Jan Bormans van de gemeente Gulpen-Wittem en initiatiefnemer donderdag. Een deel van de besparing zit in het drogen van het afval door de verwerkingsmachine waardoor afval gemakkelijker te scheiden is en er minder verbrand hoeft te worden.

Daarnaast levert deze methode per inwoner ook meer kilo's ingezameld plastic afval op. Met proeven van gemeenten die de burgers zelf het afval laten scheiden, wordt 6,3 kilo per inwoner ingezameld. De proef met nascheiding bij de Limburgse gemeenten leverde 19 tot 21 kilo plastic per inwoner op.

Met ingang van 1 januari 2010 zijn gemeenten verplicht om plastic te scheiden uit het afval. Zij mogen daarbij zelf kiezen hoe zij dat doen: door de burgers zelf in speciale plastic zakken of via nascheiding.

„De proef bewijst dat nascheiding beter is voor het milieu en de portemonnee. Het levert bijvoorbeeld de gemeente Gulpen-Wittem met 15.000 inwoners structureel 70.000 euro per jaar op. Reken maar uit wat grote steden gaan besparen. Bovendien kan de proef nog verder worden geoptimaliseerd”, aldus Bormans.
Hans van der Liet:
Donderdag 4 februari 2010 14:50 uur
Vanuit Limburg moeten ze ons niet vertellen hoe het land bestuurd moet worden. Die corrupte bende daar.
Avener:
Donderdag 4 februari 2010 21:13 uur
O O O Hansje toch, foei.........
Hans van der Liet:
Vrijdag 5 februari 2010 09:13 uur
Ben jij soms een vriendje van Leers, Avener?
onno:
Vrijdag 5 februari 2010 11:14 uur
Ja , inderdaad als die gemeentes daar waar het CDA in het college zit , wat een corrupte bende... offfffffffff , beste Hans, zijn ze daar gewoon wat slimmer?? Net als in Rotterdam en Groningen??
Trouwens Amstelveen zal in zijn cirkeltje blijven zitten getuige de antwoorden van de wethouder... "er word pas overwogen om meer te komen ophalen als er meer word aangeboden , klinkt logisch natuurlijk maar het feit is wel dat mensen niet met de troep in huis of voor de deur willen zitten en alles weggooien totdat een keer de vuilnisman de hoek omkomt . Ofwel het overgrote deel verdwijnt nog steeds de containers in zolang er niet vaker word opgehaald... en zo is de cirkel weer rond.
onno:
Vrijdag 5 februari 2010 11:16 uur
Komt er en keer een CDA'er met een kostenbesparend plan is het weer niet goed he Hans, foeiiiiiiiii corrupte limburgse CDA'er !!!!
onno:
Zaterdag 6 februari 2010 19:37 uur
t
Hans van der Liet:
Zaterdag 6 februari 2010 20:09 uur
Kostenbesparend voor die wethouder misschien. Die spaart de kosten voor de lunch en het aangenaam verpozen in de Bamboe-bar uit. Overigens zijn er in Limburg talloze wethouders van andere partijen dan het CDA.
onno:
Zaterdag 6 februari 2010 20:22 uur
Ja maar jij noemt een limburgse CDA een corrupt persoon, staat je netjes hoor. Ben benieuwd wat deze beste man misdaan heeft , behalve geld besparen .. Maar ik snap het al , geld besparen hoort niet bij het CDA , daar gooien ze liever geld over de balk met loze plannetjes die ze zelf niet kunnen uitvoeren of handhaven.
Hans van der Liet:
Zondag 7 februari 2010 09:48 uur
Laat die gespeelde verontwaardiging maar achterwege, anders herhaal ik even welke minder lovende kwalificaties jij allemaal gaf aan de excellente ministers Klink en Eurlings en de niet minder bekwame staatssecretaris De Jager. Die laatste beschuldigde jij deze week nog van crimineel gedrag. Terwijl hij slechts boeven najaagt die de belastingen ontduiken en zo probeert geld binnen te slepen voor Nederland. Zodat jij minder belasting hoeft te betalen! Ondankbare burger die je d'r bent!
onno:
Zondag 7 februari 2010 12:40 uur
tuut tuut Hans, Klink en eurling hebben alleen nog maar geld gekost . En wat ik zei over de jager moet je even goed nalezen waarbij het een feit is dat heling strafbaar is. ( sorry maar ik maak de wetten niet)
Hans van der Liet:
Zondag 7 februari 2010 13:09 uur
Nee, gelukkig niet. Maar de ministers Eurlings en Klink wel. En dankzij laatstgenoemde gaan de specialisten straks minder verdienen, zodat de kosten van de gezondheidszorg niet uit de pan rijzen. Dus je feiten heb je weer niet op orde. Klink is een topper die we op 15 februari in het Amstelveense Congrescentrum een vorstelijk welkom zullen bieden. Dan zit jij waarschijnlijk stiekem een sigaretje te roken in een horeca-uitspanning, maar ik zal aan je denken.
Avener:
Zondag 7 februari 2010 13:24 uur
Geloof jij dat allemaal hansje ? Nee toch zeker he. Ook al stijgen de prijzen niet, jij gaat toch echt wel meer betalen hoor, hahahahahaha Je bent ook wel van goed vertrouwen he. Droom maar lekker verder m'n jongen.
onno:
Zondag 7 februari 2010 13:59 uur
Helaas Hans geen kankerverwekkende rookstaafjes voor mij .
Geniet nog maar van Klink in zijn laatste "regeerperiode"..
Hans van der Liet:
Zondag 7 februari 2010 14:06 uur
Avenertje: ik heb een ziektekostenverzekering die me net geen 90 euri per maand kost en dankzij een ijzeren gestel geen medische zorg nodig. Dus de hoofdprijs betaal jij!
onno:
Zondag 7 februari 2010 14:12 uur
Hans zegt dus : bloeden moeten de mensen die helaas geen ijzeren gestel hebben ... nou ja liever niet bloeden want dat kunnen ze niet betalen .
Eens even kijken waar dat in het verkiezingsprogramma van het CDA staat.
Avener:
Zondag 7 februari 2010 14:21 uur
Ohhhh Hansje toch, ben jij er zo 1.
Ikke, ikke en de rest kan stikken.... hansje , Hansje toch, boefje.
Dus de zieken onder ons moeten maar betalen zeg je !! Hansje, weet je dat je zo opeens ziek kan worden ? OOk jij hoor Hanse panse kevertje.

Ik zoe maar iets gematigder doen als ik jou was en de Duvel niet uitnodigen. Ik had en goede kennis, nooit ziek, maar hij is wel overleden. Weet je waaraan ? K

Dag egoistisch Hansje van me.
Hans van der Liet:
Zondag 7 februari 2010 14:30 uur
Ieder voor zich en God voor ons allen. Dat is mijn persoonlijke motto (dus niet dat van het CDA, voordat jullie dat weer gretig gaan roepen). Fijn dat jullie solidair zijn met mensen die de kosten van allerlei onnodige medische ingrepen en voorzieningen willen afwentelen op de samenleving. Als je ziet wat er in het basis-verzekeringspakket allemaal nog voor luxe zit. Allemaal vet dat zo weggesneden kan worden. Maagverkleiningen en zo. Wat zou u er van denken om eens minder en wat minder vet te eten?
@ Avenertje: gebruik je die verkleinwoorden om zelf groter te lijken, dwerg?
Avener:
Zondag 7 februari 2010 14:38 uur
Hans wat val jij mij tegen zeg.
Ik hoop dat je lang gezond mag blijven beste moraalridder.
Maar o wat zullen de druiven zuur zijn op de dag dat je naar je huisarts moet die je dan door verwijst naar het ziekenhuis, waar hansje te horen krijgt enz etc.

Hans doe normaal joh, je kunt het......
Hans van der Liet:
Zondag 7 februari 2010 15:43 uur
O hemel, daar hebben we weer zo'n Emile Ratelband-adept die mij toeroept "je kunt het". Wat ik kan of niet kan weet ik heel goed zelf. En jou zou ik de bescheidenheid toewensen die je bij anderen niet meent te kunnen ontwaren. Avenertje.
Avener:
Zondag 7 februari 2010 15:46 uur
Ja ja, je kunt het echt Hansje.
Piet van Puffelen:
Zondag 7 februari 2010 16:01 uur
Hans als je tien jaar in therapie gaat bij een goede zielenknijper,dan kan je het misschien gekkie!
Piet van Puffelen:
Zondag 7 februari 2010 16:08 uur
Tsjakkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Hans van der Liet:
Zondag 7 februari 2010 18:18 uur
Zo, de heren hebben de zondagmiddag weer gevuld. Nu terug aan tafel bij moeder de vrouw, het vlees snijden, straks de kids een verhaaltje voorlezen en vroeg naar bed om morgen weer de tredmolen in te stappen. En voortaan niet meer zulke gekke onzin schrijven als jullie je eens een zondagmiddagje vervelen, maar ga liever iets leuks doen met de kinderen.
Piet van Puffelen:
Zondag 7 februari 2010 19:38 uur
Hansie ouwe rukker heb je je magnetron prakkie alweer op jongen, niet de hele avond vieze plaatjes kijken op internet, heb je je collectie minderjarige hyves meisjes al aangevuld?
Avener:
Zondag 7 februari 2010 20:44 uur
Nee hoor Hansje, mijn kindertjes zijn allang het ouderlijk huis uitgevlogen....
Maar Hansje, goed van je joh dat je niet op zo'n normale openbare basisschool hebt gezeten. Maar ff wat anders Hansje, heb je ook wat geleerd op dat schooltje van je, anders dan het dagelijkse katholieke gewoontes? Ik bedoel een beetje maatschappijleer enzo, zal wel niet he. Hans, weet jij dat we mogen ..... met condoom? Als we maar wel het puntje eraf knippen, hahahahahaha
Hans van der Liet:
Zondag 7 februari 2010 21:17 uur
Ik heb waarschijnlijk een hogere opleiding dan jullie met zijn twee-en bij elkaar, dus ik zou zeggen: naar een museum met jullie. Beetje nascholing volgen.
Avener:
Zondag 7 februari 2010 21:25 uur
Natuurlijk heb jij een hogere opleiding mijn Hansje. Daar twijfelt geen mens aan toch? Je hebt je bijzonder onderwijs genoten vroeger, daarom ben je ook iets bijzonder. Je hebt geen kindertjes vertelde je me vandaag. Geen vrouw ook denk ik. Maar daar heb je je rechter hand voor.

Is ook veel goedkoper hoor.

Maar vertel is Hansje, wat heb jij geleerd wat wij niet hebben geleerd, buiten heel veel typen.
En dan niet weer beginnen over je bijzonder onderwijs vroeger, want ik heb mijn kindertje juist niet op een bijzondere school laten leren.

Ken je de tien geboden Hansje?

Vertel is.
Sanderf:
Zondag 7 februari 2010 22:49 uur
@Avener hansje moet je niet serieus nemen. Hij daagt graag uit, en vindt het niet erg om daarbij nog wat te liegen ook.

Kan je het een gek kwalijk nemen dat hij gek is? En kan je dan hansje het kwalijk nemen dat hij hansje is?
Sanderf:
Zondag 7 februari 2010 22:55 uur
Ik zie in Middenhoven overigens geregeld afvalzakken voor plastic 'zwerven'. Waarschijnlijk te laat buiten gezet, of door de wind meegevoerd. Ik scheid graag mijn afval, maar deze manier van plastic inzameling werkt niet echt stimulerend. Maar het was natuurlijk wel de makkelijkste en goedkoopste manier voor de gemeente om aan hun wettelijke verplichtingen te voldoen.
Hans van der Liet:
Maandag 8 februari 2010 06:36 uur
Wel wel, Leugenbaron sanderf, wat een wijze woorden. Mag ik zo'n geleerde en hooggeplaatste persoon als jij bent eens even iets vragen? Zo'n Avenertje, moeten we dat erg serieus nemen?

@ Avener: boeiend hoor, dat je je kinderen ook expres openbaar onderwijs hebt laten volgen. Was je bang dat ze beter zouden leren spellen dan jij?
Hans van der Liet:
Maandag 8 februari 2010 08:47 uur
A propos, Onno denkt dat dit helemaal niet zo'n goedkope oplossing is hoor. Volgens hem zijn we met het Limburgse model veel goedkoper uit. Dus voortaan niet meer liegen, sanderf.
Sanderf:
Maandag 8 februari 2010 10:57 uur
Ah ja, zo kennen we hansje weer. Iemand als Onno iets beweert Limburg, ben ik een leugenaar. En dat voor iemand die gewoon aantoonbare leugens hier zit te verspreiden. Foei fozzie.
Sanderf:
Maandag 8 februari 2010 10:58 uur
Die zin moet dus zijn: "Als Onno iets beweert over Limburg, ben ik een leugenaar." :)
Hans van der Liet:
Maandag 8 februari 2010 12:13 uur
Tuurlijk, Sandertje. Want Onno is een rechtschapen jongen, die vast de waarheid spreekt over Limburg en het goedkoper zijn van de afval-inzameling daar. Toch, Onno?
Sanderf:
Maandag 8 februari 2010 12:43 uur
Onno plakt een persbericht over een proef in Limburg. Op zijn best suggereert hij dat het goedkoper kan in Amstelveen, beweren doet hij dat echter nergens, in geen van zijn reacties.

Echter beweer jij wel dat Onno dat denkt. Een aantoonbare leugen dus Hansje. Een dubbele leugen nog wel.

Een andere leugen is natuurlijk dat ik zou beweren dat jouw rijtjeshuis in een villawijk staat. Je haalt je eigen waanbeelden door elkaar.

Triest. Maar dat wisten we al van je.
Hans van der Liet:
Maandag 8 februari 2010 13:20 uur
Ik merk dat de aftocht van de hangjongeren op deze site je dermate desori-enteert, dat je wanhopig op zoek bent naar een nieuwe vijand om tegen aan te schoppen. Een beetje sneu dat je nu zowel Onno als mij als leugenaar bestempelt. Natuurlijk heeft iedereen ongelijk behalve jij.
Dat jij ooit beweerde dat iedereen die lid is van de elite (zoals ik dus bijvoorbeeld) per definitie in een villa woont, ben ik inderdaad evenmin vergeten. Ik heb namelijk een heel goed geheugen. En dat is voor leugenaars als jij natuuurlijk tamelijk onprettig, dat begrijp ik maar al te goed.
Sanderf:
Maandag 8 februari 2010 13:47 uur
Hansje, wat ga je hier af als een baksteen.

Ten eerste haal je 2 dingen door elkaar:
1. dat jij beweert dat je lid bent van 'de elite', en
2. ik die beweer dat de elite niet in een rijtjeshuis woont zoals hij.

De combinatie van die twee is voor je eigen rekening en waanbeelden. Een leugen is het om dat bij mij neer te leggen.

Verder beweer ik hierboven helemaal nergens dat Onno liegt.

Weer een dubbele leugen, Fozzie, gaat hard zo, zijn al 5 leugens van je vandaag.

Met jouw geheugen is niks mis? Dan staat er alleen maar onzin in. Nou ja, gezien het feit dat je zoveel onzin uitkraamt is dat geen gekke conclusie.
Sanderf:
Maandag 8 februari 2010 13:53 uur
Trouwens "desori-enteert"? Foei, dat is geen tikfoutje meer en schrijft nota bene iemand die zo graag anderen verbeterd.
onno:
Maandag 8 februari 2010 13:56 uur
Om even op het persbericht terug te komen : Mevrouw Tabak heeft mij verzekerd dat ook naar deze optie gekeken word .
Dat in Limburg deze optie goedkoper uitpakt wil nog niet zeggen dat dat ook in Amstelveen het geval zal zijn.
Sanderf:
Maandag 8 februari 2010 14:03 uur
Jawel onno, dat is goedkoper, dat beweer je zelf zegt hansje.

Maar serieus: in Maasbracht hebben ze een proef kunnen doen met het ter plekke scheiden van plastic. Daar is het ook te implementeren door de moderne centrale (uit 2003) en de droge nascheiding die ze doen. Dat wil nog lang niet zeggen dat dat met het Amstelveens afval ook mogelijk is of goedkoper zou zijn(wat Onno dus ook nergens beweert). Maar wel is het natuurlijk interessant om naar te kijken. Zelfs als het iets duurder zou zijn dan de huidige inzameling, is er nog voor te spreken omdat je dan waarschijnlijk veel meer plastic kan scheiden. In elk geval ben ik blij dat mevr. Tabak naar deze optie kijkt.
Hans van der Liet:
Maandag 8 februari 2010 14:18 uur
Nou, als het niet goedkoper is, Onno, dan doen we het maar niet.

@ sanderf: verbetert is met een t. Dus niet: verbeterd. Desori-enteren is de juiste schrijfwijze als je geen trema kunt aanbrengen. Back to school, sandertje!
van den manakker:
Maandag 8 februari 2010 15:50 uur
Is het mogelijk om het plastic te laten scheiden in IJsland? Wethouder Hellendall heeft daar nog 15 miljoen Amstelveense euro's laten liggen. Daarvan kan een hoop plastic gescheiden worden.
onno:
Maandag 8 februari 2010 19:12 uur
Niet zo voorbarig zijn , laat het nu maar aan Mevrouw Tabak over .
Jan Demming:
Maandag 8 februari 2010 19:40 uur
Aanstaande woensdag is er in het gemeentehuis van 17.00 tot 20.00 uur een inloopmiddag over het scheiden van plastic.
Sanderf:
Maandag 8 februari 2010 20:03 uur
Ah, hansje, weer 2 leugens van je erbij, het houdt maar niet op.

1. Je praat onzin over trema's vervangen door '-'. Je mag alleen een '-' zetten bij een trema als je het woord afbreekt. Zoiets dus: desori-
enteert.
Verder gebruik je gewoon een trema. Wat een onzin van je.

2. Elk digitaal apparaat kan een trema aanbrengen, of je moet met een meer dan 30 jaar oude mainframe werken.

Wat een slap en vooral leugenachtig gelul van je omdat je desoriënteren niet kan spellen.
Avener:
Maandag 8 februari 2010 20:17 uur
Twiet, Twiet, Twiet, ik zie weer tekst van Hans van der Liet, hahahahha

FF een kleine correctie op de taalfouten van Hans.

Gisteren heeft hij me plechtig op m'n hart gedrukt dat hij GEEN taalfouten maakt !! Ja, ja, want hij heeft niet op een (zoals ik wel) openbare lagere schoolgezeten.

Dit wilde ik ff kwijt. Of is kwijt met ei , hahahahahahahahaha
Sanderf:
Maandag 8 februari 2010 20:22 uur
Hansje maakt regelmatig taalfouten hoor, als je heel even zoekt vind je er tientallen. Is niet erg, maar wel lachwekkend als je ziet dat hij er anderen graag op aanspreekt. En dan nota bene met verzonnen taalregels ook. Ach, wat kan je er nog van zeggen? Het is hansje, ik denk dat hij er ook niets aan kan doen.
Hans van der Liet:
Maandag 8 februari 2010 20:49 uur
Een stuk minder dan jij, Avener. Dat ik geen taalfouten maak, heb ik niet geschreven. Sandertje vindt het niet fijn als je zo jokt hoor!
Avener:
Maandag 8 februari 2010 21:17 uur
Tuuk.
Ach ja Hans niemand op jou na is perfect.

Hans weet je dat jij geluk hebt dat je in het digitale tijdperk mag leven.
Als je typlint had moeten gebruiken, was je nu falliet geweest, hahahahahahaah
Hans van der Liet:
Maandag 8 februari 2010 21:27 uur
Weet je hoe hoog mijn stroomrekening is? Maar het geeft niks hoor, ik krijg voor iedere bijdrage op deze site EUR 2,50 overgemaakt, dus ik kan het lijden.
Melis:
Maandag 8 februari 2010 23:23 uur
Nee hoor, niemand is perfect!
Hans van der Liet:
Dinsdag 9 februari 2010 09:24 uur
Volgens Avener kan dat wel hoor, Melis, perfect zijn. En Avener kan het weten, want dat is zo'n slimme jongen! En gelukkig niet gelovig opgevoed, dus hij mag zomaar denken, zeggen en schrijven wat hij wil. Dat eerste is verheugend, maar dat laatste wat minder. Nog niet eens zo zeer om wat hij schrijft (ook al is dat meestal onzin), maar vooral zijn vele domme spelfouten doen vermoeden dat hij op de basisschool niet erg heeft opgelet. Dat is, zeker als je op een openbare school je onderwijs geniet, niet zo heel verstandig. Want dan schrijf je als volwassene dus nog steeds als een kind van tien. Voordeel is wel weer: inhoud en vorm dekken elkaar zo weer perfect. Is Avener toch nog een beetje perfect.
Sanderf:
Dinsdag 9 februari 2010 10:30 uur
Zegt hansje, die zelf taalregels verzint...
Hans van der Liet:
Dinsdag 9 februari 2010 10:50 uur
Haha, ge-luk-kig doe je je naam als Leugenbaron weer alle eer aan. Toch viel het me van jou wel tegen dat je verbeterd schreef waar het verbetert had moeten zijn. Ik had je hoger ingeschat. Stoort het je, die verbindingsstreepjes ipv een deelteken? Past niet in je elitaire wereldbeeld?
Hans van der Liet:
Dinsdag 9 februari 2010 13:46 uur
Sanderf, kom je nog even door met dat lijstje van criteria waaraan iemand (volgens) jou moet voldoen om tot de elite te behoren? We weten al dat jij vindt dat de bewoning van een villa het meest onderscheidende criterium is, maar ik ben toch ook wel benieuwd naar de andere eisen, sanderf. Lid zijn van een scherm-club wellicht? (sorry voor het verbindingsstreepje, vind het gewoon leuk)
Sanderf:
Dinsdag 9 februari 2010 14:54 uur
Hans, jij was het die graag bezig was met 'de elite'. Ik vind het verder niet zo interessant, behalve daar waar je onzin verkondigt (wat wel erg veel is). Verder moet je mij geen dingen in de mond leggen, hoewel je dat altijd wel graag doet bij iedereen. Laatst bij Onno en zijn bakfiets bleek dat ook weer overduidelijk.

Sanderf:
Dinsdag 9 februari 2010 14:58 uur
Het gebruik van '-' ipv trema's is nog steeds fout. Punt.

Bij schermclub is het ook fout, maar om een heel andere reden (dat is een samengesteld woord waar in dit geval geen '-' hoort).

Maar ik zit niet zo met spelfouten, dat weet je wel. Behalve bij mensen die anderen verbeteren en dan zelf volop spelfouten maken. En dan heb je het inderdaad vooral over jou. Typisch hansjes gedrag is dat: anderen afzeiken op fouten en dan zelf volop taalfouten maken.

Het grappigste is nog wel dat je je eigen regels gaat verzinnen om je onvermogen tot normaal reageren vet onderstrepen.

Er bestaat dus geen regel (behalve in jouw hoofd) dat je een trema door een '-' kan vervangen omdat je geen trema op je apparaat kan vinden.

Het was al suf dat je het fout deed, maar het was pas echt dom dat je zo'n regel dan maar gaat verzinnen. Lekker geloofwaardig maak je jezelf dan.

Doe je dat ook met wetteksten? "Oh, nee, dat staat niet in de wet, maar ik zet het wel met potlood in het wetboek".
van den manakker:
Dinsdag 9 februari 2010 15:10 uur
Zou Herr Wowereit wel een trema op zijn apparaat hebben. Weet u dat toevallig, meneer Liet?
van den manakker:
Dinsdag 9 februari 2010 15:12 uur
@ Sanderf. Inderdaad, het CDA heeft de Kieswet op eigen houtje "gewijzigd". In onze gemeente duurt een raadsperiode nu maar twee jaar, in plaats van de vier jaar zoals in de rest van het land.
Sanderf:
Dinsdag 9 februari 2010 15:47 uur
Ik begrijp je geloof ik niet. De laatste gemeenteraadsverkiezingen waren in 2006.
Hans van der Liet:
Dinsdag 9 februari 2010 17:04 uur
Sanderf: jij hebt ooit gezegd dat leden van de elite niet in een rijtjeshuis wonen aan de R de B-laan in Amstelveen. Interessant dat je mij af en toe een leugenaar noemt, maar zelf kan je er dus ook wat van. En aangezien ik rustig mensen blijf corrigeren hoewel ik ook niet feilloos ben, zie ik niet in waarom jij daar zoveel problemen mee hebt. Anders dan jij leg ik de strenge maatstaven die ik anderen opleg ook aan mezelf op. Kom maar even langs vanavond, dan laat ik je zien dat er geen deelteken op mijn Blackberry zit.
Sanderf:
Dinsdag 9 februari 2010 22:40 uur
Inderdaad Hans, zoiets heb ik gezegd, en daar is ook niets aan gelogen. Kostte je wel heel veel tijd om dat te zeggen in plaats van leugens.

En jawel, om verder met leugens te gaan(of eigenlijk onwetendheid): ook op een blackberry kan je prima en eenvoudig trema's krijgen. Druk een letter in, hou deze ingedrukt en scroll dan. Je krijgt dan alle varianten. Moet zelfs jou lukken zo simpel is het.

Het probleem met jouw maatstaven is, is dat je ze gewoon verzint als je er zelf niet aan kan voldoen. De verzonnen regel over '-' waar een trema hoort, is daar een treffend voorbeeld van.

Kortom: leugens, onwetendheid en verzinsels, dat is hansje in een notedop.
Melis:
Dinsdag 9 februari 2010 23:51 uur
@ Sanderf

Die regel over het trema is niet verzonnen, dat is zo.
Ik heb die regel namelijk ook geleerd op school.
Hans van der Liet:
Woensdag 10 februari 2010 03:59 uur
@ Melis: zeer goed. Ben blij dat jij wel hebt opgelet op school. Klein Sandertje vroeger niet en als hij nu, als volwassene, daarom wordt gecorrigeerd, gaat-ie om zich heen schoppen en anderen voor leuegenaar uitmaken. Tsja, waarde vriend, niet zo netjes. Maar ik heb nu dankzij jou wel geleerd hoe ik een ë op mijn Blakberry moet toveren, dus je zult me minder deeltekens zien gebruiken vanaf nu. Een win-win situatie :-)
Hans van der Liet:
Woensdag 10 februari 2010 04:37 uur
Goh, "leuegenaar" moet leugenaar zijn en "Blakberry" "Blackberry". Een tikfout, voordat je gaat denken dat ik niet weet hoe je leugenaar en Blackberry moet spellen, sandertje. Doe nog even dat lijstje met die criteria, anders moet ik je straks na het ontbijt weer afzeiken. Hoewel dat wel een prettig en luisterrijk begin van de dag zou zijn, natuurlijk.

Reageer nu

Om een reactie te plaatsen moet je eerst inloggen.
 

Overig nieuws

 INGEZONDEN Swart&Co viert feest!15 maart 2010 16:10
 INGEZONDEN Open Dag bij Locaties Zonnehuisgroep Amstelland 15 maart 2010 15:09
'Wat doe je...?'15 maart 2010 14:08116 reacties
 INGEZONDEN één gezamenlijke passie: Amstelveen!15 maart 2010 11:4910 reacties
 INGEZONDEN Van Meditatie naar Zelfhypnose.14 maart 2010 17:24
 INGEZONDEN Politie weer de fout in.14 maart 2010 14:24108 reacties
 INGEZONDEN FIT Clubkamioenschappen 201014 maart 2010 12:09
 INGEZONDEN kleding/speelgoedbeurs13 maart 2010 15:51
 INGEZONDEN Collectanten Astma Fonds12 maart 2010 14:17
 INGEZONDEN Collecte Reumafonds11 maart 2010 22:07
Wandeling11 maart 2010 16:1022 reacties
 INGEZONDEN lunch in Westend11 maart 2010 13:455 reacties


 

Schrijf mee


VERGETEN?
 

Meeschrijven? Maak een account aan!

Stelling

JA, IK WEET WAT IK MOET DOEN IN EEN NOODSITUATIE

Lokale advertenties

Agenda

20 maa.
Tweedaagse 1e GRAADS REIKICURSUS
20 maa.
Verzamelaarsbeurs
20 maa.
Open Dag Go Centrum & Cardanus
Naar de agenda | Voeg een agendapunt toe

Auto zoeken

Bedrijven

Lokaal bedrijven zoeken
ilocal

Lokale advertenties